MDT, Mekaaninen Diagnostisointi ja Terapia

Mikä on MDT?
MDT, McKenzie menetelmä, Mekaaninen Diagnostisointi ja Terpia on kansainvälisesti tunnettu tutkimus- ja hoitomenetelmä, jonka fysioterapeutti Robin McKenzie Uudesta Seelannista kehitti erityisesti selkäranka ja raajakipujen tutkimiseen ja hoitamiseen.
MDT terapeutit on koulutettu tutkimaan ja diagnostisoimaan kaikkia tuki- ja liikuntaelimistöön liittyviä alueita. Tämä tarkoittaa, että MDT tutkimisperiaatetta voidaan soveltaa rangassa, nivelissä tai lihaksissa esiintyvien ongelmien arvioimisessa.

Varaa aika MDT terapeutille jos sinulla on joitakin alla mainittuja oireita:
  • Säteilykipua
  • Lonkka- tai pakarakipua, olkanivel- tai yläraajakipua
  • Vaikeuksia taivuttaa selkää jäykkyyden tai kivun takia
  • Kipua joka alkaa alaselästä tai niskasta ja leviää vähitellen pakaroihin tai hartioihin
  • Ajoittaista puutumista tai tunnottomuutta jaloissa tai käsissä
  • Jomottavaa särkyä kyynär- tai polvinivelissä, joka ei ole lievittynyt vaikka ko. alueita on hoidettu

Näissä tapauksessa on todennäköistä, että voit saada apua koulutetulta McKenzie terapeutilta joka on koulutettu diagnostisoimaan tuki- ja liikuntaelimistöön liittyviä ongelma- alueita. MDT terapeutti on koulutettu tutkimaan oireiden syitä ja auttamaan sinua ymmärtämään kuinka sinä itse voit lievittää kipua ja jännitystä ja siten selviytyä paremmin sekä töissä että päivittäisissä toiminnoissa.
Jyväskylän Kiropraktiikka ja Hyvinvointiklinikassa sovellettua MDT -terapiaa tarjoaa Tuomo Pieti.

@kihyklinikka Jyväskylä – Jyväskylän Kiropraktiikka & Hyvinvointiklinikka: Kiropraktikko, Fysioterapeutti, Urheiluhieroja, hieronta Jyväskylä.